A A A

Peatükk
Flash tuleb sisse lülitada
Mängi tervet raamatut
Siis me pöördusime ja läksime üles mööda Baasani teed. Ja Oog, Baasani kuningas, tuli välja meie vastu, tema ja kogu ta rahvas, taplusesse Edreisse.
Ja Jehoova ütles mulle: "Ära karda teda, sest ma annan su kätte tema ja kogu ta rahva ning maa. Talita temaga, nagu sa talitasid Siihoniga, emorlaste kuningaga, kes elas Hesbonis."
Ja Jehoova, meie Jumal, andis meie kätte ka Baasani kuninga Oogi ja kogu ta rahva; ja me lõime teda, laskmata põgeneda ainustki.
Ja me vallutasime siis kõik ta linnad; ei olnud linna, mida me temalt ei võtnud: kuuskümmend linna, kogu Argobi piirkonna, Oogi kuningriigi Baasanis.
Kõik need linnad olid kindlustatud kõrge müüriga, väravate ja riividega, peale lahtiste linnade, milliseid oli suur hulk.
Ja me hävitasime need sootumaks, nagu me talitasime Siihoniga, Hesboni kuningaga, hävitades sootumaks kõik linnade mehed, naised ja lapsed,
aga kõik lojused ja linnadest saadava saagi me riisusime enestele.
Tol korral me võtsime kahe emorlaste kuninga käest selle maa, mis on siinpool Jordanit Arnoni jõest kuni Hermoni mäeni -
siidonlased hüüavad Hermonit Sirjoniks, aga emorlased hüüavad seda Seniiriks -
kõik lausikmaa linnad ja kogu Gileadi ja kogu Baasani kuni Salkani ja Edreini, Oogi kuningriigi linnad Baasanis.
Sest ainult Oog, Baasani kuningas, oli järele jäänud viimseist refalasist. Vaata, tema säng, raudsäng, eks see ole ammonlaste Rabbas? See on üheksa küünart pikk ja neli küünart lai, hariliku küünra järele.
Selle maa me võtsime tol korral oma valdusesse; maa, alates Aroerist, mis on Arnoni jõe ääres, ja poole Gileadi mägestikust ning selle linnad ma andsin ruubenlastele ja gaadlastele.
Ja ülejäänud Gileadi ja kogu Baasani, Oogi kuningriigi, ma andsin Manasse poolele suguharule, kogu Argobi piirkonna; kogu seda Baasanit hüütakse refalaste maaks.
Jair, Manasse poeg, võttis kogu Argobi piirkonna gesurlaste ja maakatlaste rajani ja nimetas selle osa Baasanit oma nime järele "Jairi telklaagriteks", nagu see on tänapäevani.
Ja Maakirile ma andsin Gileadi.
Ja ruubenlastele ja gaadlastele ma andsin Gileadist kuni Arnoni jõeni, jõe keskjooksuni - see on rajaks, ja kuni Jabboki jõeni, ammonlaste rajani,
ja lausikmaa ja Jordani ja piirkonna Kinneretist kuni lausikmaa mereni, Soolamereni allpool Pisga järsakut päikesetõusu pool.
Ja ma käskisin tol korral teid, üteldes: "Jehoova, teie Jumal, on annud teile pärandiks sellesinase maa. Minge, kõik vahvad mehed, relvastatult oma vendade Iisraeli laste ees.
Ainult teie naised ja lapsed ning lojused - ma tean, et teil on palju lojuseid - jäägu linnadesse, milled ma teile olen annud,
kuni Jehoova annab rahu teie vendadele, nõnda nagu teilegi, ja nemadki on vallutanud maa, mille Jehoova, teie Jumal, annab neile teispool Jordanit. Siis pöördugu igaüks tagasi oma maaomandile, mille ma teile olen annud."
Ja ma käskisin tol korral Joosuat, üteldes: "Sinu silmad on näinud kõike, mis Jehoova, teie Jumal, on teinud nende kahe kuningaga: nõnda teeb Jehoova iga kuningriigiga, millest sa läbi lähed.
Ärge kartke neid, sest Jehoova, teie Jumal, sõdib ise teie eest!"
Ja ma anusin tol korral Jehoovat, üteldes:
"Issand Jehoova! Sina oled oma sulasele hakanud näitama oma suurust ja oma vägevat kätt! Kas on jumalat taevas või maa peal, kes suudaks teha sinu tegusid ja vägitöid?
Lase mind ometi minna ja näha seda head maad, mis on teispool Jordanit, teispool sedasinast ilusat mägestikku ja Liibanoni!"
Aga Jehoova vihastus mu peale teie pärast ega kuulnud mind. Ja Jehoova ütles mulle: "Küllalt sulle! Ära enam räägi mulle sellest asjast!
Mine üles Pisga tippu ja tõsta oma silmad lääne ja põhja ja lõuna ja ida poole ja vaata silmaga, sest üle selle Jordani sina ei lähe.
Ja anna Joosuale käsk ja kinnita teda, sest tema läheb üle selle rahva ees ja tema annab neile pärisosaks maa, mida sa näed!"
Ja me jäime orgu Beet-Peori kohale.